Suomen Parkinson-säätiön apurahahaku 2017

Säätiö jakaa apurahoja Parkinsonin tautiin ja muihin liikehäiriösairauksiin kohdistuvaan tieteelliseen tutkimukseen. Apurahahaku on ajalla 1.1. – 15.2.2017.

Apurahaa myönnetään seuraaviin tarkoituksiin:

• tieteelliseen tutkimukseen, ensisijaisesti väitöskirjaan johtaville tutkimuksille,
  • matka-apurahoja tieteelliseen kongressiin osallistumiseen (edellytyksenä oma posteri tai suullinen esitys),
  • kohdeapurahoja pidempiaikaiseen jatko-opiskeluun ulkomaisessa liikehäiriötutkimukseen erikoistuneessa keskuksessa.

Säätiö toivoo hakemuksia myös dystoniatutkimukseen, jota varten Suomen Parkinson-liitto on lahjoittanut säätiölle vastaanottamansa testamenttirahan.

Juhlavuonna 2017 voidaan jakaa myös yhden vuoden tutkimusapurahoja. Apurahat myönnetään pääsääntöisesti verovapaina työskentelyapurahoina, jolloin apurahan saaja on muusta työstä virkavapaalla.

Myönnetyn apurahan käytöstä on tehtävä säätiölle selvitys 3 kuukauden kuluessa apurahakauden tai matkan päättymisestä.

Hakemus tehdään kirjautumalla säätiön verkkosivuille.  Pituudeltaan rajattu hakemuslomake (eri lomakkeet tutkimusrahoituksen ja matka-apurahan hakemiseen) täytetään lyhyesti ja vain keskeiset tutkimukseen tai matkaan liittyvät asiat mainiten. Liitteitä ei sallita. Parkinsonin taudin kuvaus ei ole tarpeellinen.

Sähköisen hakemuksen lisäksi apurahasovelluksesta tulostettu ja allekirjoitettu hakemus lähetetään säätiön postiosoitteeseen:

Suomen Parkinson-säätiö sr, Porthaninkatu 6 A 19, 20500 Turku.

Allekirjoitetun hakemuksen tulee olla säätiössä perillä viimeistään 15.2.2017. Tarkemmat hakuohjeet, apurahan myöntämisen ehdot ja apurahahakemus verkkosovelluksineen löytyvät osoitteesta www.parkinsonsaatio.fi.

Lisätietoja:

Asiamies Terhi Pajunen-Mäkelä, puhelin 0400 824 438, saatio[at]parkinsonsaatio.fi