Professori Markku Partinen Suomen Parkinson-liiton uudeksi puheenjohtajaksi

Suomen Parkinson-liiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu 14.11.15 professori Markku Partinen Helsingistä. Markku Partinen on neurologian erikoislääkäri ja hänellä on unitieteen ja liikennelääketieteen erityispätevyys. Hän toimii neurologiaan, neuropsykiatriaan ja unilääketieteeseen erikoistuneen Tutkimuskeskus Vitalmedin tutkimusjohtajana. Keskuksessa tehdään työtä neurologisten unihäiriöiden syiden selvittämiseksi ja uusien tutkimusmenetelmien ja hoitojen kehittämiseksi.

Ensi vuoden alusta puheenjohtajan tehtävät vastaanottava Markku Partinen haluaa vahvistaa potilaiden ja jäsenyhdistysten roolia hoidon ja kuntoutuksen kehittämisessä ja arvioinnissa. ”Lisää elämää vuosiin”, sanoo Partinen, joka asettaa tavoitteekseen liiton puheenjohtajana asiantuntijoiden ja potilaiden välisen yhteistyön kehittämisen ja sairastuneiden tasavertaisten hoitomahdollisuuksien varmistamisen asuinpaikkakunnasta riippumatta.

Lähde: Suomen Parkinson-liiton tiedote 14.11.2015