Tekstin koko

Hakuohjeet

Apurahahaku on vuosittain 1.1. - 15.2. Apurahahakemus liitteineen on jätettävä säätiölle 15.2. mennessä sekä allekirjoitettuna (suorituspaikan johtajien ja oma allekirjoitus) ja päivättynä hakemuksena (tulostettuna verkkohakemuksesta) yhtenä kappaleena postitse että tiedostona verkossa kirjautumalla säätiön sivuille ("Kirjaudu sisään") ja lähettämällä hakemus siellä. 

Kirjoita tiiviisti olennaiset seikat - mikä on erityistä ja ansiokasta juuri tässä tutkimuksessa. Sinun ei tarvitse esimerkiksi kertoa, mikä on Parkinsonin tauti, vaan tuo esille juuri Sinun tutkimuksesi keskeiset seikat. Kirjoitustila on rajoitettu eikä liitteitä enää tarvita.

Henkilökohtaisen apurahan hakijan tulee olla apurahan käyttäjä. Tutkimusryhmän johtaja voi hakea ryhmälle apurahaa, jonka maksaa edelleen palkkana, mutta ei henkilökohtaista apurahaa edelleen myönnettäväksi ryhmän jäsenelle.

Matka-apurahaa haetaan määriteltyyn kongressiin eikä myönnetty matka-apuraha ole siirrettävissä toiseen kongressiin. Samaan tilaisuuteen voidaan myöntää tutkimusryhmästä korkeintaan yhdelle hakijalle matka-apuraha. Matka-apurahasta käyttämättömiä varoja ei voi käyttää muuhun tarkoitukseen, vaan myönnetystä matka-apurahasta loppuosa (puolet maksetaan toukokuun 15.) maksetaan raportin, posterin (tai abstractin) toimittamista ja kuitteja vastaan. Kuittien tulee olla tosite suoritetusta maksusta. Raportissa esitetään laskelma kuluista.

Hakemuksella voi anoa vain yhtä apurahalajia.  Jos esimerkiksi haet sekä tutkimusapurahaa että matka-apurahaa, tulee näistä täyttää eri hakemukset. Jos apurahan käyttösi on tarkoitus alkaa vasta 1.1. - 30.4. välisenä aikana hakemusvuoden jälkeen, mainitse siitä selvästi hakemuksesi käyttötarkoitusrivillä. Pääsääntöisesti apurahan käyttö tulee aloittaa myöntövuonna.

Hakemus tehdään verkossa, josta täytetty hakemus välittyy säätiölle. Hakemuksessa on välitallennusmahdollisuus. Voit myös pyytää säätiöltä lähetetyn hakemuksen mitätöintiä, mikäli huomaat siinä virheen ja haluat tehdä uuden. Kirjautumalla säätiön sivuille näet jatkossa hakemuksesi tilan ja päätöksen ja siellä ilmoitat myös raportoit myönnetyn apurahan. Maksatustiedot pyydämme erikseen kirjeellä tai sähköpostilla.

Apurahahakemuksen tulee olla säätiössä allekirjoitettuna viimeistään 15.2. Mikäli ko. päivä on lauantai tai sunnuntai, tulee hakemuksen olla perillä sitä edeltävänä perjantaina.

Postita tulostettu, päivätty ja allekirjoitettu hakemuskappale säätiölle. Hakemuksessa tulee olla myös suorituspaikan johtajien allekirjoitukset. Vertaamme sähköisesti ja postitse tulleiden hakemustesi aikaleimoja ja niiden tulee olla samat. Yksinomaan sähköistä hakemusta ei käsitellä. Puutteellisesti täytettyyn hakemukseen ei yleensä hankita täydennyksiä. Kutakin tutkimushanketta/apurahalajia varten täytetään oma hakemus. Emme palauta hakemuksia.

Ongelmatilanteissa hakemuslomakkeen voi pyytää tiedostona asiamieheltä, puhelin 0400 824 438. Tällöin hakemus tulee lähettää liitteineen säätiölle postitse allekirjoitettuna sekä sähköpostin liitetiedostona. 

Postitusosoite: Suomen Parkinson-säätiö sr, Asiamies Terhi Pajunen-Mäkelä, Porthaninkatu 6 A 19, 20500 TURKU

Sähköpostiosoite:  saatio(ät)parkinsonsaatio.fi

Päivitetty 31.10.2016