Tekstin koko

Hakuohjeet

Apurahahaku on vuosittain 1.1. - 31.1. Apurahahakemus on jätettävä säätiölle 31.1. mennessä allekirjoitettuna (suorituspaikan johtajien ja oma allekirjoitus) ja päivättynä hakemuksena.

Hakemus täytetään verkkosovelluksessa ja lähetetään säätiön tietokantaan. Tietokannasta ”My applications” tai ”Hakemukseni” valmis hakemus tulostetaan, allekirjoitetaan (muista myös suorituspaikan johtajien allekirjoitus) ja lähetetään lisäksi skannattuna tiedostona verkkosovelluksen avulla säätiölle.

Tulostettu ja allekirjoitettu hakemus voidaan toimittaa säätiölle myös postitse osoitteeseen Suomen Parkinson-säätiö sr, asiamies Terhi Pajunen-Mäkelä, Itäinen pitkäkatu 27 B 31, 20700 TURKU. Postitse toimitettu hakemus tulee olla perillä säätiössä 31.1., mikä pitää ottaa huomioon postia lähetettäessä.

Kirjoita hakemukseen tiiviisti olennaiset seikat: mikä on erityistä ja ansiokasta juuri sinun tutkimuksessasi.. Kirjoitustila on rajoitettu eikä liitteitä enää tarvita.

Henkilökohtaista apurahaa voi hakea vain apurahan käyttäjä itse. Tutkimusryhmän johtaja voi hakea ryhmälle apurahaa, jonka maksaa edelleen palkkana, mutta ei henkilökohtaista apurahaa edelleen myönnettäväksi ryhmän jäsenelle.

Matka-apurahaa haetaan määriteltyyn kongressiin eikä myönnetty matka-apuraha ole siirrettävissä toiseen kongressiin. Samaan tilaisuuteen voidaan myöntää tutkimusryhmästä korkeintaan yhdelle hakijalle matka-apuraha. Matka-apurahasta käyttämättömiä varoja ei voi käyttää muuhun tarkoitukseen, vaan myönnetystä matka-apurahasta loppuosa maksetaan raportin, posterin (tai abstractin) toimittamista ja kuitteja vastaan. Kuittien tulee olla tosite suoritetusta maksusta. Raportissa esitetään laskelma kuluista.

Hakemuksella voi anoa vain yhtä apurahalajia.  Jos esimerkiksi haet sekä tutkimusapurahaa että matka-apurahaa, tulee näistä täyttää eri hakemukset. Jos apurahan käyttösi on tarkoitus alkaa vasta 1.1. - 30.4. välisenä aikana hakemusvuoden jälkeen, mainitse siitä selvästi hakemuksesi käyttötarkoitusrivillä. Pääsääntöisesti apurahan käyttö tulee aloittaa myöntövuonna.

Hakemuksessa on välitallennusmahdollisuus. Saattaa käydä niin, että vanhemmalla selainversiolla tallennettua hakemusta ei näy, kokeile silloin toista selainta. Voit myös pyytää säätiöltä jo lähetetyn hakemuksen mitätöintiä, mikäli huomaat siinä virheen ja haluat tehdä uuden. Emme palauta hakemuksia.

Kirjautumalla säätiön sivuille näet jatkossa hakemuksesi tilan ja päätöksen. Saatuasi myönteisen päätöksen, pyydämme sinua toimittamaan maksatustiedot. Kun olet käyttänyt apurahan, tulee sinun raportoida sen käytöstä 3 kuukauden kuluessa.

Ongelmatilanteissa voit pyytää apua asiamieheltä, puhelin 0400 824 438. Sähköpostiosoite on saatio(ät)parkinsonsaatio.fi.

Päivitetty 8.1.2020

Lue myös

https://www.parkinsonsaatio.fi/apurahat

https://www.parkinsonsaatio.fi/apurahat/english

https://www.parkinsonsaatio.fi/apurahat/apurahan-myontaminen-ja-maksatus

https://www.parkinsonsaatio.fi/english/award-and-payment-grants

https://www.parkinsonsaatio.fi/apurahat/raportointi

https://www.parkinsonsaatio.fi/reporting